Monday 1 October 2012

Arcopal Aku Pecah

Salam sayang semua..

Nak story sket..tgh aku duk online, tiba-tiba bunyi kuat sangat datang dari dapur..cepat2 aku lari tengok sambil ngucap panjang. Sampai dapur, tgk anak sulung aku terduduk di lantai dapur..hah!!! pinggan ARCOPAL aku pecah!!! Geram sangat2. Dia kata tergelincir lantai licin.

bunga yang sebenar tak jumpa dalam online nye gambar

Kalau tak tahan sabar..memang kena dah dia..tapi aku astaghfar banyak2..bukan tak terima hakikat alasan lantai tu, tapi memang dah pe'el dia kelam-kabut buat keje. Aku memang jenis yang ajar anak buat kerja rumah, termasuk mencuci pinggan dan cawan yang telah mereka guna. Selalu gak kalau dia cuci pinggan, memang kung-kang kung-kang kat dapur tu. Banyak kali tegur pun macam tu jugak.

Sekarang dinnerware set arcopal bunga merah kecik-kecik aku tu dah ganjil, hilang satu. Nak cari ganti sure susah sekarang ni, sebab set tu aku beli masa mula-mula pindah dari rumah parents, duduk sendiri, kira-kira 13 tahun yang lalu.

Hanya Allah yang tahu apa rasa aku sekarang ni..moga Allah lembutkan hati aku untuk redha atas kejadian ni..waaaaa!!!! sob sob sob...

2 comments:

  1. nasebla pinggan arcopal yg pecah..klu tgn die patah ke berdarah masuk kaca ke, kan ke lebih payah..

    org xde pun ARCOPAL ke CORELLE ke..pinggan free colgate je guna..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah la jugak..sbb tgk dia bangun ok je..tu yg geram dia tak hati2 tu..

      Delete

Silakan kongsi sebarang idea dan pendapat...