Thursday 25 October 2012

Pelaburan Emas #4

Salam kepada semua

Kali ini nak kongsi fakta menarik mengapa kita perlu menyimpan Emas. 



Fakta 1: Masa vs Emas
Kebiasaannya kita tukarkan masa kita kepada duit. Misalnya, lagi banyak masa kita pergi/buat kerja a.k.a OT, lagi banyak duit yang kita dapat. Tetapi dengan emas, duit kita bekerja untuk kita. Kalau nak detail pasal ni, boleh baca buku 'Rich Dad, Poor Dad'. Sekarang buku tu dah diterjemahkan ke Bahasa Melayu.




Fakta 2: Masa Bersara
Kena ingat bahawa kehendak dan keperluan hidup semakin meningkat kerana teknologi semakin berkembang (utk kesihatan), dan kerajaan tidak mungkin dapat membiayai semua pesara dan warga emas. Walaupun plan-plan kesihatan (medical card) ada, tapi pelaburan itu tidak boleh dialihkan kepada keperluan lain masa depan.

Fakta 3: Masa Depan
Untuk memastikan keluarga dan semua yang kita sayang tidak akan terlalu bersusah-payah lagi seperti kita berkenaan dengan kewangan.

Fakta 4: Mengatasi Inflasi
Memang diketahui inflasilah yang mempengaruhi harga emas..semakin inflasi meningkat semakin jatuh nilai wang tunai dan semakin tinggi harga emas. Dengan sebab itu, untuk simpanan, adalah elok meyimpan emas berbanding wang tunai (RM di bank)




Fakta 5: Nilai Simpanan
Aset  emas akan sentiasa bernilai dan meningkat berbanding simpanan yang lain.

Fakta 6: Sumbangan
Dengan menjual dan memiliki emas, anda membantu rakan-rakan dan keluarga untuk sama-sama memperolehi kesenangan masa hadapan yang di luar jangkaan.

Fakta 7: Gaya Hidup
Rasailah kehidupan di luar imaginasi untuk suatu jangkamasa yang panjang. 


Berminat untuk mengetahui lebih lanjut..hubungi saya..bila2 masa..insyaAllah akan dijawab secepat mungkin. Sampai jumpa lagi diperkongsian seterusnya.

No comments:

Post a Comment

Silakan kongsi sebarang idea dan pendapat...