Thursday 2 August 2012

Novel dibaca - Adam & Hawa



Novel yang buat kali kedua aku baca, pertama kali baca masa baru diterbitkan dalam tahun 2006. Suka tulisan Aisya Sofea, jalan cerita yang berat jadi ringan, ayat-ayat yang digunakan menyentuh perasaan, dan serasa kita berada di dalam cerita itu. 


Baru ni terbaca dalam suratkhabar, kisah novel ni diangkat menjadi drama bersiri. Tak sabar nak tengok, hero AA..heroin tak sure siapa. Kita tunggu je la.


Alangkah indah jika semua 'Hawa' dapat bertemu 'Adam'nya seperti yang digambarkan dalam cerita ini. Adam seorang yang sangat bersabar, setia pada cinta dan sanggup menunggu Hawa nya untuk jangka masa yang panjang. Rasanya satu dalam 10ribu kot lelaki macam tu. Adam tidak perlu menggunakan kekerasan atau kata-kata menyakitkan hati untuk menawan hati Hawa. Hati Hawa tersentuh dengan kelembutan, kesabaran dan tanggungjawab yang ditunjukkan oleh Adam. Sure aman dunia takde kes suami dera isteri kalau semua suami mempunyai sifat begini. Tapi, dunia ni kan penuh dengan warna-warni, so memang impossible.

Baca novel ni macam ada hantunya, selagi tak habis, selagi tu la tak senang duduk, sebab tu kalau nak mula baca, kena fikir yang diri ni ada masa senggang untuk melayan dari mukasurat 1 hingga sekurang-kurangnya 400 (purata).

No comments:

Post a Comment

Silakan kongsi sebarang idea dan pendapat...