Wednesday 29 August 2012

Kemalangan 27 Ogos 2012

Berita TV jam 8mlm 26 Ogos 2012 kata ops selamat berjaya kurangkan jumlah kemalangan dan juga kemalangan maut sepanjang musim raya aidilfitri yang baru lalu. Lega rasa..alhamdulillah..

Berita TV juga..jam 8mlm 27 Ogos 2012..terkejut dengar ada kemalangan maut di hiway PLUS sekitar jam 4 pagi. 

Pagi yang sama, jam lebih kurang sama, suamiku pulang ke tempat bertugas di Batu Pahat. Alhamdulillah dia tak terlibat dengan kemalangan tersebut. Setelah menghubungi suami ku itu..dia kata mmg terserempak dengan kemalangan tersebut, masa tu kejadian baru je berlaku...polis, ambulan seme belum tiba lagi. Dia tak berhenti, tapi mmg nampak ada mangsa terbaring di atas jalan..dan ada beberapa pengguna jalan yang berhenti menghulur bantuan awal.

Kalau diamati..byk kemalangan dan mangsa yang maut disebabkan oleh kecuaian atau kesilapan orang lain. Orang lain pula yang merana..nauzubillah. Jadi, duk atas jalanraya ni kena fikir sama diri orang lain atas setiap tindakan yang nak kita ambil..mmg la ajal maut di tangan Allah, tapi kita dituntut untuk berhati-hati dan berwaspada..takkan nk main redah je.

sumber: Sinar Harian

Kepada suamiku (dia baca atau tak ek), berhati-hati di jalan raya..igtlah orang tersayang..pandu cermat jiwa selamat..biar bos marah, kalau ngantuk..tidur di R&R dulu.

No comments:

Post a Comment

Silakan kongsi sebarang idea dan pendapat...