Monday 13 August 2012

printer oh printer

Di pejabat lama, orang a.k.a staff selalu merungut printer rosak la, tak tahan lasak la, toner cepat habis la..bla bla bla. Di tempat baru ni, printer wallawehhhh..canggih..dh mcm 'transformer' pun ada rupanya tu, mcm copier machine..cuma tak pasang 'tray' byk mcm copier tu je. Tapi...tapi...duk di office tingkat 7, kira mcm duk di istana la. Nak print..send je thru network either wireless or cable..insyaAllah leh sampai kalu betul 'alamat'nya tu. 

HP Laserjet 9040


Masalahnya, bilik pengajar ni besepah2 dalam 14 tingkat ni..dan aku tingkat 5..nak hantar print tingkat 7..adesss...nk tggu lif 2 tingkat je..punya la lama..so, naik tangga..sampai2 atas..alamak tak keluar la pulak..camana ni, nak kena turun balik la nampaknya..hahahaha. Nak communicate ngn org opis tkt 7, takde sape pun yang ditugaskan jaga printer tu, tempatnya dekat dgn server gedabak.. ada la copier machine sekali duk area tu.

Pendek kata, jangan nak mengeluh kalau apa yang ada pada kita tu kita rasa kurang membantu kerja2 kita. Di tempat lain pun ada kerenah masing-masing. Oleh itu, bekerjalah dengan ikhlas hati, segala dugaan dan cabaran tu kira sebagai onak duri dalam kita menuju hakikat ubudiyah sebagai hamba Allah..insyaAllah ganjaran berlipat kali ganda kiranya kita bersabar.

No comments:

Post a Comment

Silakan kongsi sebarang idea dan pendapat...