Wednesday 18 July 2012

40hrs-1week

Salam sayang semua..

Sekarang jam 10.10am..petang ni kelas pertama aku conduct di GMi..insyaAllah aku lebih prepare berbanding kelas2 terdahulu di tempat lama. Sekarang jwatan sorely TTO a.k.a lecturer, sblm ni byk academic admin nak kena handle.

Dalam membuat persiapan, teringat new gadget cenderahati kenangan dari KTD..taraaaaaaa


kira ptg ni nanti.."perasmian" la..huhu..sblm ni kena 'pecet' keyboard utk 'next slide'. TQVM pada yang propose benda ni sbg kenangan aku di KTD..memang sblm ni duk usha2..tp sbb bajet ketat sket masa tu..beli la pointer je..without slide controller.

Jadual kelas agak lain macam sket..kalu dulu2 kelas abis kuat 2jam..skrg ada smpai 6jam..apa la aku nk bebelkan..hehehe..jgn tak tau..kelas tu include lab session skali..tp lama sgt beb 6jam tu..2ptg-8mlm..brape kali break daaaaaa aku nak bg ni. Jadual lak everyday kena check 'daVinci' on network..kot2 ada new revision.



hehehe...laptop baru la katakan..given lak tu..plastik pun blom bukak..jp lg nk masuk kelas akan ditanggalkan..office dalam bilik..kira privacy la, tak macam meja guru sekolah..satu bilik about 4-8 person, depend saiz bilik..as for my room, suppose 4org, tp baru terisi 2orang. Below is my 'workstation', clear lagi..ye la baru dekat 2bln kat sini, tunggu la setahun..dua tahun..baru tau sepahnya camana..


Kerja ni ibadah..kita kena buat dengan ikhlas baru boleh dapat berkat dan kelapangan dengan rezeki yang diperoleh. Sesukar mana pun kerja kita, kalau kita percaya dan berharap pada bantuan Allah, ianya akan jadi mudah. Nak berkongsi ilmu ni bukan mudah, kena 'passion' yang tinggi..bergaul dengan remaja bukan mudah, perlu faham isi hati mereka, ibarat bermain layang-layang..tak boleh lepaskan terus talinya, dan tak boleh terus-menerus tarik talinya..kena pandai baru la layang-layang tu naik tinggi..dan tinggi...dan tinggi..sampai ke hujung talinya.

Sebahagian pemandangan GMi dari tingkat 13 blok IE

Entrance IE

Moga aku suka dengan apa yang aku buat..dan doakan semua usaha dan pekerjaan ini memudahkan jalanku ke syurga Allah yang abadi..insyaAllah!!!

No comments:

Post a Comment

Silakan kongsi sebarang idea dan pendapat...